‘Finocinque’ is a shoe brand launched in 2019 by designer Seo-jung Lee and technician Han-jun Kim duo, meaning "up to five" in Italian. 


Our collection comes with a firm design philosophy of the five keywords that underlie the brand: Comfort, Unique, Craftmanship, Timeless, and Sustainability. 


In addition, rather than hurrying to introduce new designs every season, we focused on enhancing wearing comfort from the beginning of brand launch preparation by paying attention to the familiar discomfort encountered in our everyday lives. 

피노아친퀘(Finoacinque)는 이탈리아어로 ‘5까지’라는 의미로, 2019년 디자이너 이서정과 테크니션 김한준 듀오가 런칭한 슈즈 브랜드입니다. 

 

피노아친퀘의 컬렉션은 브랜드의 근간을 이루는 다섯 가지 키워드인 Comfort(편안함), Unique(독창적인, Craftmanship(장인정신), Timeless(유행을 타지 않는), Sustainability(지속 가능성)의 확고한 디자인 철학을 가지고 이루어집니다. 


 매 시즌 앞 다투어 새로운 디자인을 선보이기보다 유행 없이 지속가능한 패션을 지향합니다. 브랜드 런칭을 준비하는 과정에서부터 흔히 경험하는 익숙한 불편함을 해소하는 방향을 찾는 것에서 디자인이 시작되고, 더 나은 착화감에 주안점을 두고 브랜드를 전개합니다. 

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